Nieuwsbrief | Belangrijke veranderingen
🩺 Nieuwsbrief i.v.m. belangrijke veranderingen Huisartsenpraktijk Vossenbergselaan
📅 juni 2025
👋 1. Welkomstwoord
🩺 Welkom bij deze speciale nieuwsbrief van huisartsenpraktijk Vossenbergselaan. Omdat er enkele belangrijke organisatorische veranderingen gaan plaatsvinden willen wij u graag middels deze nieuwsbrief informeren.
Leest u onderstaande informatie alstublieft aandachtig door.
De (huisartsen)zorg staat voor een grote uitdaging nu en in de nabije toekomst. Er is een toenemende zorgvraag van de mensen, mede door de vergrijzing van de bevolking, door langer zelfstandig wonen van oudere mensen. Daarbij is er een toename van complexe zorgvragen, en er is ook een tekort aan (zorg)personeel.
Deze ontwikkelingen zijn momenteel al duidelijk voelbaar in de praktijk en we doen ons uiterste best om de juiste zorg, op de juiste tijd en door de juiste zorgverlener te laten plaatsvinden. We merken hierbij dat het personeel op de tenen loopt en we niet altijd aan alle verwachtingen kunnen voldoen. Weet dat wij dit minstens zo vervelend vinden als u, en het helpt ons wanneer er wederzijds begrip is.
Om goede huisartsenzorg te kunnen blijven bieden bij de hoge werkdruk zijn wij genoodzaakt om enkele organisatorische veranderingen gefaseerd door te voeren.
📢 2 . Veranderingen
📌 Baliefunctie
De verandering van het baliebeleid heeft te maken met de strenge privacyregels en aanpassing van de functie ‘balie-assistente’. Vanaf juni 2025 zal het voorkomen dat de balie niet altijd bemand is door een medewerker met een medische achtergrond. Door deze verschuiving kunnen we optimaler gebruik maken van de kennis en kunde van onze doktersassistentes, wat onder andere tot een betere telefoonbezetting en dus betere zorgverlening naar u, zal leiden.
Voor u als bezoeker van onze praktijk is daarbij het volgende van belang:
Wij nemen per juni 2025 geen (medische) vragen meer aan de balie in behandeling.
Ook niet voor het maken van een afspraak.
U kunt met ons in contact komen door te bellen met 0416-272050 of via ons online portaal https://mijngezondheid.net
Waarvoor kunt u nog wel terecht aan de balie?
*Inleveren / ophalen van formulieren of verwijsbrieven
*Inleveren van urine of andere monsters (voor 10:00 uur)
*Inleveren/ophalen van andere materialen
*Wanneer u na een consult door uw zorgverlener naar de balie wordt verwezen
*Checken van uw afspraak (aanmelden is niet nodig!)
📌 Telefoonsysteem
Recent zijn wij overgegaan op een nieuw telefoonsysteem.
Dit nieuwe systeem heeft meer mogelijkheden om u beter en efficiënter tot dienst te kunnen zijn.
Zo maakt dit systeem gebruik van ‘nummerherkenning’, waardoor uw dossier direct geopend wordt wanneer de assistente u aan de lijn heeft. Dit scheelt weer tijd in het zoeken naar het juiste dossier!
Verder hebben we meer opties in het keuzemenu van het bandje.
Mogelijk heeft u al gemerkt dat ons bandje veranderd is.
Het is voor ons belangrijk dat u de informatie opvolgt die te horen is op het bandje en dat u de juiste keuze maakt in het keuzemenu. Dit helpt ons namelijk in het reguleren van de drukte, en zorgt ook voor minder langer wachttijden voor u als beller!
Keuze 1: Spoed
Keuze 2: Herhaalrecepten
Keuze 3: Intercollegiaal overleg
Keuze 4: Als u ingeschreven staat bij praktijk Neijenhuis
Keuze 5: Als u ingeschreven staat bij praktijk Meijer
Keuze 6: Als u ingeschreven staat bij praktijk Haestrecht (dr. Janssen en dr. Luijben)
✅ 3. Tot slot
Hartelijk dank voor het lezen van deze nieuwsbrief.
Wij houden u op de hoogte van ontwikkelingen via onze website: www.vossenbergselaan.nl
Bij grote veranderingen sturen we een nieuwe nieuwsbrief.
Wij hopen hierbij op uw medewerking en begrip.
Schroom niet contact met ons op te nemen als e.e.a. vragen bij u oproept.
Hartelijke groet,
H.J.C.J. Neijenhuis
M.P.D. Meijer
D. Luijben en E. Janssen, huisartsen
Medewerkers Huisartsenpraktijk Vossenbergselaan